Dag 3: Våra mål och vår framtid


Jaa, man skulle väl kunna säga att vår framtid har jag inte så mycket makt över direkt. Eftersom jag bara har henne på delfoder och vi skriver kontrakt terminsvis så är ingenting säkert mer än att jag har henne fram till sommarn. Förhoppningsvis, och troligtvis, så fortsätter det likadant tills jag inte vill längre eller om det skulle hända nåt annat typ drastiskt som gör att fodersystemet som vi har måste tas bort.

Men det hoppas jag verkligen INTE, eller jo isåfall om våra hästar blev till salu ;) Drömmen är ju såklart att någon gång köpa henne och att hon skulle bli min alldeles egna häst. Jag tror det skulle vara så himla bra, roligt, underbart, och liksom AWESOME :D tur att det är tillåtet att drömma ;)

Nae det enda jag kan säga om vår framtid tillsammans är att jag hoppas att den kommer bli lång och fortsätta vara lika rolig, tokig och lärorik som den varit hittils :)

Eftersom framtiden dårå än så länge är ganska okänd så har vi inte direkt några speciella långsiktiga mål. Den här terminen behåller vi målet med stadiga och jämna resultat i 1m och förhoppningsvis en eller annan placering nånstans :) I hoppningen siktar vi även mot ett jämnare flyt överlag. Själv måste jag träna mer på avståndsbedömning samt trepunktssitsen :)

Inom dressyren är just tävlingsmålen inte speciellt höga. Jag vet ju fortfarande inte hur hon reagerar på en utebana utan hinder, eftersom vi inte startat någon lokal dressyr ännu. Sist vi startade en dressyr ute var KM 2009 vilket resulterade i att vi reste ut oss. mindre skoj liksom. så nu vågar jag inte ha så höga förväntningar men vi hoppas kunna starta nån LB:1, och hon brukar ju vara lite lugnare och så på nya ställen där hon inte vet "hur det ska se ut egentligen" ;) På träning jobbar vi mot ännu mer lösgjordhet, vilket leder till en stadigare och bättre grundform. Jag tränar vidare på mina armar som jag tror faktiskt börjar bättra sig, samt att parera när hon skjuter mig åt olika håll i sadeln ;)

Annars är ju de allmänna målen att bli bättre helt enkelt och utvecklas både som ekipage, ryttare och häst. Att ha roligt och hitta ett ännu bättre samspel när jag är såväl i sadeln som på marken är även det ett viktigt mål :)

Wish us luck :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: