beautiful girls all over the world, but they got nothing on you


hejsvejs :)

sorry för ingen update igår men så fick det bli!

idag vare i alla fall stallet tidigt som gällde, träningstävling i hoppning stod ju på schemat :) min världsbästa häst skötte sig nästintill exemplariskt trots att hon verkade rätt trött och mör i kroppen (inte så konstigt när hon var ute och sprang i skogen i torsdags och sen gick typ tre timmar både i fredags och igår, menmen). hoppade 90 i clearrounden och det gick helt okej, är nöjd med rundan iallafall :) är bara så himla svårt när hon ena dagen är överallt och ingenstans och helt överladdad, och sen ibland är hon seg och trött istället. jobbigt liksom!

men som sagt hon skötte sig och en hel del ridning från min sida resulterade i alla fall i en nolla :) i tävlingskalssen verkade hon sen vare ännu tröttare, och jag med för den delen.

grunden klarade vi i alla fall bra :) blev stora vägar i omhoppningen sen eftersom jag visste att vi redan var placerade och att om vi var nolla så skulle vi vinna. gick dock inte riktigt som vi tänkt oss ;) började med att i en sväng så snubbla hon till (var skitdåligt underlag och flera hästar halkade och hade halkat just där!) och då stannade hon upp och reste sig. tror båda var skapligt trötta vid det laget vilket kan varit lite av orsaken också ;) red iallafall vidare mot nästa hinder och det flöt rätt bra :) sen på sista hindret så satt bara en papperslapp som siffra vilken jag såklart inte såg så när vi red mot det fick jag lite panik när det inte stod rätt siffra! svängde undan och la en volt innan jag kom på att det var rätt så då fick vi ju fyra fel för det ;) snacka om mitt fel!

hade en låååångsam tid (dels p.g.a. de stora vägarna, "stoppet" och volten) vilket resulterade i tre tidsfel också. men eftersom bara M gått till omhoppning innan så blev vi placerade tvåa :D det var Pepsi sjukt värd iallafall, hon är ju så himla snäll mitt hjärta ♥ hon tyckte det va kul att få springa ärevarv efter månsan ;)

så ja, helt klart nöjd med dagen och hästen i alla fall! hade önskat lite mer bjudning bara för att lättare hitta lägena, men vad kan man begära liksom? hon gör ju allt jag ber henne om och räddar mig i stort sett heeela tiden :) nu taggar vi dressyrträning på fredag och tävling på söndag :D

kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: