feels like we belong together


hejhej :)

första "riktiga" lovdagen har varit superbest :D hihi. började med att åka upp till stallet vid halv nio och borsta och fixa Pepsi litegrann. Red sen lite dressyr själv i ridhuset tsm med Maria och Matilda. man känner sig typ sämst när man rider med dom men det får man ta ;) iaf. jag är nöjd med passet för hon kändes fräsch och rätt positiv :) inte alls mycket tjur eller sparkar om man jämför med hur det kan vara liksom. tyckte även hon kom loss riktigt bra i båda sidorna tillslut, men hon har inte gett upp med det där att trycka in nosen hela tiden. sjukt svårt att lyfta upp henne och försöka få henne lodrät då! speciellt när man inte vet exakt själv när hon är för låg/hög, bakom/lodrät. en dressyrträning hoppas vi på helgen efter lovet! kan behövas ;) men hon var duktig häst och svarade ovanligt bra för skänkeln både framåt och åt sidan :D lite byten lyckades vi med också, dock inte så vackra men ändå ;) det var iaf som vanligt riktigt skojigt att rida, men jag börjar få lite idébrist på vad man kan göra när man rider själv. funderade ju på lite cavaletti idag men så va ju M&M där och då orkade jag inte ta fram och sen så blire ju så jobbigt om hon skulle typ riva/sparka till nån bom så att avstånden ändrades liksom. men nån gång ska vi nog göra det :) på torsdag så ska vi iaf skritta ut i skogen och på söndag blire att hoppa med M, kulkul :)

efter lite braig ridning då, så mockade jag innan det var dags för lunch. åt lite och sen så vare ju fotografering av US till hemsidan. agerade fotograf (åt alla utom mig och Pepsi då) och jag är riktigt nöjd med bilderna faktiskt :) sen så fotade J mig och Pepsi litegrann. nån dag ska jag även ta på Michaela och Amanda, får se när. förhoppningsvis så kanske A vill ta lite fler på mig och Pepsi då också :) har ju typ inga "marken-bilder" på oss.

iaf, kollade lite på hoppträningen innan vi fodrade. sen hjälpte jag M och L8 lite när dom hoppade innan jag eftermiddagsmockade. efter det gjorde jag inte alls mycket! pratade lite med M och L8 och hjälpte lite nybörjare. sen så vare insläpp och hemfärd som gällde :)

här hemma har jag redigerat dagens bilder, ätit middag och kollat på familjen annorlunda. glad att jag "bara" har ett syskon kan jag säga! ne, men nu ska jag duscha och sen ta och gå och lägga mig. imorrn drar vi upp till Sthlm och på kryssing, bääästa buffén :D

har även börjat fundera lite mer noggrannt på inköp till Gbg, men ni kan kanske få veta det lite mer imorrn eller nåt om jag orkar ;)

kram

en lite halvvacker bild sådär, men det var den bästa. P tyckte det var lite tråkit att stå stilla och jag typ ao, är allmänt ful ofixad osådär. men tur att hon allt är en riktigt fotomodell :) fina häst ♥




Kommentarer
Postat av: Mary

aw vilken gullig bild :) och vadå att du känner dig dålig, det gick ju skitbra för dig att rida! och tack igen för hjälpen med lucie :>

2011-02-23 @ 22:26:20
URL: http://marypoynter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: