nothing's like being with her ♥


hej :)

sorry för ingen update igår men på lördagar är det oftast lite segt med det som ni kanske märkt ;)

igår vare iaf en fet sovmorgon till elva vilket var mycket välbehövligt för då kände jag mig faktiskt lite friskare (y) åkte upp till stallet efter lunch och pysslade lite, jobba litegrann på arbetsdan osv. på kvällen sen vare ju såklart melodifestivalen som jag faktiskt lyckades hålla mig vaken till :D lätt fett bäst var ju Christian Walz med Like suicide, grym faktiskt om jag ska vara ärlig :)

imorse blev det upp till stallet tidigt eftersom det var dags för årets första dressyrtävling :) mådde faktiskt bra imorse och ingen huvudvärk alls! en massa snorig bara men det kan man leva med ;) fixade en massa innan och sen vare dags att starta. red LB:1 i båda klasserna och tja, det gick väl lite sisådär, helt okej ändå måste jag säga :) i clearrounden vare en massa småmissar som t.ex. en tappad stigbygel, en liten felfattning och en dra-iväg-fattning ;) sen så är jag så dålig på att rida på tävling, kan inte få loss vänstersidan när både hon och jag är lite spända. man, 59 % lyckades vi iaf skrapa ihop så en clearroundrosett fick hon pryda sig med :) i tävlingsklassen kändes det bättre och inte lika mycket missar hit och dit så det blev i alla fall 60 % och målet är ju att ligga över 60 så det är jag nöjd med :) tyckte hon var bästhäst iaf, precis som vanligt :D ♥

lite surt bara att hela protokollet var ett jäkla stort minus! på i stort sett varenda punkt stod det ostadig, mot handen osv. som slutkommentar stod det typ bl.a. mkt ostadig. jaha? vart kom då 60 % ifrån? menmen, visst hon var ju inte helt loss sidorna och ngt spänd sådär som hon blir och då får jag henne inte så stadig som hon blir på träning. men ao, ibland förstår jag inte riktigt. stod dessutom att hon var g. eftergiven i sidorna (ELLER INTE) det är ju liksom en av bristerna, men visst.

jag är nöjd med henne och rätt nöjd med mig själv för att faktiskt vara sjuk :) men har nog iaf bestämt att det inte blir några lokala dressyrer för oss i vår, vi kör på hoppningen. känns som att det är det vi båda tycker är roligast, åtminstone att tävla. jag älskar att träna dressyr för C, men hoppningen känns liksom mer värd att tävla. där har vi ett mål att jobba mot och dit ska vi nå :D fast sen så äre ju en träningstävling i dressyr kvar och då ska vi satsa järnet, vi ska få mer än 60 % punkt slut :)

nu har jag iaf blivit snorigare, hostigare och troligtvis fått lite feber = antagligen ingen skola imorrn. rätt skönt eftersom jag antagligen inte missar så mkt ändå :) fast fett trist att inte kunna komma upp till stallet... menmen, jag kanske står ut en dag ;)

nu har jag kollat in bästa solsidan och ponnyakuten (samt ätit lite mat utan att känna vad den smakar ;) time for bed!

kram

varför ska det vara så svårt att visa upp på tävling vad man faktiskt kan för? :)

  


Kommentarer
Postat av: Mary

Jag kan faktiskt svara lite för protokollet! Hon tyckte att det var en fin häst med bra gångarter (därför fick du en 7a på gångarter om jag inte minns fel) och även att hon var elegant. Det som drog ner så att du inte låg på 65 kanske var för att hon gick och glappade sådär i munnen. Den ostadigheten tyckte hon var "onödig" eftersom att hon var så fin annars. Därför fick du relativt bra poäng ändå, vad jag fattade det som iallafall! ;)

2011-02-14 @ 17:14:11
URL: http://marypoynter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: