7 december 2011


Gårdagen var som en berg- och dalbana, men det blev ganska bra till slut ändå :)
I skolan hade vi lektioner till lunch, och istället för att vänta två timmar på en fransklektion utan lärare valde jag och Amanda att hyra filmen vi skulle sett på biblioteket och se den hemma istället ;) 
Så direkt efter lunch åkte vi upp till stallet, och hade tänkt rida ut en sväng tillsammans när det för en gångs skull var ljust :) Dock så hade inte hovslagaren kommit, så pepsi hade inte fått nån ny sko. Sur blev jag! Gick med Amanda i alla fall och sen fick jag skynda mig upp till ridhuset med Pepsi så att vi kunde rida lite där innan lektionerna i alla fall. Hon blir lite segis i skritten, som ett jättetuggummi typ ;) Det är faktiskt riktigt svårt att rida i skritt tycker jag, speciellt när hon inte riktigt går fram. Då brukar jag ju trava eller galoppera lite och se till att hon verkligen svarar. Men det gick ju inte riktigt nu då! Men tyckte ändå hon var duktig, min lilla mysis :D Travade lite grann också och det var roligt och skönt att få röra sig lite ordentligare sa hon! Älskar att hon frustar hela tiden, både i skritten och i traven :) 
Imorgon ska Cissi kolla på henne, och därefter får vi se vad som händer.

När vi ridit klart blev det fix och sen åkte jag och Amanda och hyrde filmen. Tittade på den tillsammans sen och den var faktiskt väldigt bra för att vara en "skolfilm" ;) Lätt värt att slippa sluta fyra, och dessutom kanske slippa franskalektionen på fredag! (Vilket i så fall innebär att vi går i skolan 13.20- ca 15 (?!) då, och den tiden ska vi vara på arbetets museum på nån fotoutsällning :)

Kram H

Bli bra nu min fiiiiina ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: