5 december 2011


Ni får gårdagens inlägg lite i efterhand, men ändå! ;)

Trött tjej pallrade sig till skolan och lyckades genomlida den urtråkiga dagen. Bra jobbat! När vi äntligen slutade bar det i alla fall iväg till stallet och där väntade en mysig skrittur i skogen med Ebba i mörkret :) Dock har min lilla skitunge till häst lyckats trampa av sig en sko!! grrrrrr. Hon fick nya för ungefär 5 dagar sen, inte okej! Så vi fick hålla oss i gräskanterna så gott det gick, för hon ömmade lite grann på de hårda vägarna. Annars var det myspys som vanligt, lite ryck fick dom en gång och bara drog iväg helt utan anledning. Men annars skötte de sig finfint :)) 
Blir så himla irriterad på skon bara, när hon äntligen fått nya och allt. Tur att hoven knappt gick sönder alls i alla fall!

Efter lite pyssel sen kom mamma och hämtade mig och hemma blev det lite julbak :D Knäck och saffransskorpor som blev riktigt superbäst! Självklart bjuder jag på recepten så småningom :)

Idag blir det nog ingen ridning, hovis kommer inte förens imorgon och så har jag inget sällskap heller. Känns inte sådär jättekul för nån av oss att skritta med i ridhuset på lektionerna direkt. Möjligen att det blir en promnix på gräs så hon får hitta på nånting åtminstone! Imorgon blir det förhoppningsvis en skogstur med ny sko och Amanda i alla fall ;)

Kram H

träningssugen? JA!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: