18 december 2011


Gårdagen var fartfylld, men väldigt rolig överlag ändå :D
Det var ju då dags för den årliga julcirkusen på ridskolan så jag öppnade stallet vid 7.30 och var där till ungefär 17.30 (?) kanske :) Något trött tjej som kom hem kan jag säga ;) 
Började ju med genrepet på förmiddagen och det gick inget vidare för min och Vulfas del. Hade lite svårt att hitta bra lägen, även om det ändå inte var katastrof direkt. Hon rev i alla fall på 1 m så då åkte vi ut, men sen hoppade 1,05 också för att jag ville avsluta bra. Och då klarade hon det minsann :)
På cirkusen sen var det ganska lite folk som kom, men vi har inte riktigt kommit fram till varför. Det hela flöt på ovanligt bra och alla var superduktiga. Dock blir det ju inte alltid som man tänkt sig direkt. Menmen, det är ju trots allt levande varelser (och proppar!!) vi jobbar med ;)
Vulfa var cool-lugn, vi kom lite tokigt men hon klarade det upp till 1 m nu också. DÅ kom vi riktigt bra, ändå så river hon. Då blev jag lite surig måste jag eränna. Menmen, hon var som sagt duktig ändå :)

Vill ge en guldstjärna till alla urduktiga pållestollar, vi ägde faktiskt lite ;) 

Kram H

Vulfis!




Kommentarer
Postat av: Johanna

joo precis! ibland undrar man om det egentligen är hästarna som är svårast att kontrollera eller om det är propparna :P

2011-12-20 @ 14:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: