7 augusti 2011, Hemhämtning från sommarbetet, badning & barbackatur med Poppe


hej :)

idag var alltså den stora dagen när alla små somriga hästar skulle hämtas hem igen och dagen har varit GREJT! ;)

gick upp vid nio, men blev väldigt besviken på de s.k. vädergudarna. jag hade minsann inte beställt regn! Men som tur var har jag en snäll mamma som skjutsade upp mig till stallet vid tio. Där var det iordningfixning av Pepsis och Viktors boxar innan det var lunch och sen hätma hem dem :D
Jag hade världens tur så jag hann först åka med i lass 1 och hämta lilla tjocka busen, för att sedan åka tillbaks direkt igen och plocka hem stora fina flickan :D Båda var mycket duktiga, och Pepsi har blivit såå duktig med lastning och sånt, vilket är göörskönt! idag kunde hono till och med ta det ganska lugnt ut, trots att hon åkte i Cissis som inte är alls lika stabil och bra som klubbens. Men jag har skyndat mig och bokat klubbens transport alla helger jag planerat in tävlingar, för den tycker både jag och Pepsi är sååå mycket bättre :)
När de väl var hemma så gjorde jag lite småfix innan det var dags för Pepsi att bada :) det tyckte hon var sköönt och mysigt, och himla snygg blev hon ;) Viktor får sin dusch imorrn förmiddag istället, då jag inte hann med honom idag.
Vid kvart över fem kom mamma och hämtade mig för att skjutsa ut mig till Poppe. Det ösregnade när jag kom ut till Resebro, yey! Men medan jag mockade och fixade maten hann molnen blåsa bort och det blev faktiskt rätt fint! eller i alla fall ganska stadigt uppehåll ;) så jag och Poppe tog en mysig barbacka-skrittur på ungefär en timma. Spänd och seg var han i början, men när vi kommit förbi de läskiga husen så slappnade han av bra och skrittade på ordentligt.
När jag var färdig hämtade pappa mig och så åkte vi hem och åt tacos och så har vi flyttat över lite grejer från mamma till pappa.

Imorgon ska jag först ut till Sisu för att hämta lite material. Sen blir det heldag i stallet för att senare på kvällen åka ut till Åby Ridklubb och ha Sisu-uppdrag.

kram H

lite högkvalitétsbilder från turen med Porthos ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: