4 augusti 2011, Håkasgården


hej :)

seriöst, hur ska jag orka med mitt liv när jag går och lägger mig såhär sent, det funkar verkligen inte. Skärpning på mig! Var bara tvungen att skriva det ;)

I alla fall. Idag började vi som vanligt med stallet. Sen fodrade vi och tog in och fixade iordning Morran och Nisse som skulle ut på en turridning kl. 12. Under tiden de var ute passade vi på att dels bygga en ny hage, och dels städa hos marsvinen. Det har förresten kommit hit en till tjej, men det är Stinas kusin-barnbarn. Amanda heter hon och är jag tror 14 år, och väldigt snäll :)
När Stina och turisten kom tillbaka från uteritten tog vi hand om hästarna innan det var lunchdags, i form av våfflor. Mums! På eftermiddagen sen började det roliga, ridningen såklart :) Första passet red vi barbacka en kortis på banan, ich jag red på Chilli. Hon är inte riden så mycket mer än i skritt med nybörjare, och är med andrar ord inte speciellt utbildad. Men det var skoj, och hon började förstå litegrann hur jag menade att hon skulle gå efter en stund i alla fall ;)
Pass två var en lugn uteritt. Det var jag, Madde, Amanda och en liten tjej som hette Hanna vars farmor är kompis med Stina. Jag red denna gång Fräsan, som var mycket duktig. Hon är rund som en apelsin, och därför går hon med Westernsadeln som är väldigt bred. Den är dock på tok förstor för mig, och inte alls bekväm. Men det funkar! ;)
Väl hemma skulle allt fixas i stallet och sen var det middag. Anders hade grillat mycket gott kött så det var även det smarrigt. Efter maten gick vi ut igen för en sista tur, och då var det dags för Ariana. Hon är alltså lite riden  i skritt förut, men det var minst ett år sedan någon satt på henne. Hon var väldigt pigg och glad, och vinglig! haha. Men hon skötte sg bra och började efter en stund även hon söka sig nedåt och slappna :) så hon var duktig tjej!

Imorrn är det sista dagen här på Håkas :( känns väldigt tråkigt, samtidigt som det ska bli grymt skönt och roligt att komma hem igen :D Så imorrn kör vi självklart på en massa skoj, dels ska vi hoppa två pass, och sen så blir det troligen även en uteritt :) kommer bli super! Sen ska jag även försöka packa ner alla mina grejer, och dessutom hinna plocka lite grejer i shopen, typ troligen ridbyxorna bl.a. :)

kram H


bjuder på ett litet sneakpeak från porträttbilderna :) Detta är Ariana som jag red nu på kvällen ↓


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: