23 augusti 2011, första lektionerna, glass och femkamp, stall och chill :)


Hejs!

Idag var det dags för dethär läsårets första riktiga lektioner, rätt så väldigt dryga båda två! Först hade vi svenska med Cai och då hann vi typ gå igenom betygskriterierna och kursupplägget. Svenska B verkar inte alls rolig, typ bara litteraturhistoria, Blä!
Efter svenskan var det matte med vår nya mattelärare (a.k.a. gamla naturläraren) och det var också betygskriterierna och skriva ett brev om sina tidigare matteerfarenheter, wii! Sen fick vi göra en liten uppvärmningsövning/"lek" med ekvationer, och för mig och Kevin gick det bra :) Alla rätt (y)
Vet ni förresten något bra? Vi ska ju få egna datorer nu i skolan och det kommer gå åt en veäldans massa lektionstid för att vi och lärarna ska komma in i det nya systemet :) najs!! Förresten får vi dem på torsdag, men jag kanske på fredag då, eftersom jag inte är där på torsdag.
Efter lunch sen tog vi oss till Aborreberg för att först avnjuta två kulor glass som skolan bjöd på, mums! Sen hade vi typ en femkamp mot den andra NS2:an, och självklart vann vi! ;) En grupp byggde torn av kikärtor och tandpetare, en grupp åt kex och visslade "Happy Birthday", min grupp spottade godisgrodor, två personer tävlade i hur många vindruvor de kunde få in i munnen (han från våran klass vann med 23 st!!) och så avslutade vi med att hela klassen stod på led och skulle dra ett snöre genom allas tröjor typ. Faktiskt måste jag erkänna att det var rätt kul, och så fick vi ju lite idéer till våra femkamper och sånt i stallet (y)
Vid tre åkte vi buss och sen spårvagn upp till stallet, och där mockade jag, fixade lite och hann rykta en liten stund på vackraste innan pappa kom och hämtade mig.
Sedan dess har vi bara chillat, ätit middag, jag har redigerat bilderna på Emma och Pari från igår och duschat. Nu ska jag bara skriva rent US-protokollet från igår och packa innan vi ska se ett avsnitt av Lie to me innan jag måste gå och lägga mig.
Är grymt taggad inför strömsholm imorrn, kommer bli dunderkul! :D Självklart hänger systemen med :)

Kram H

Smakprov från igår, erkänn lätt gulligaste bilden!! ;)




Kommentarer
Postat av: Karin Hassler

Verkligen en jättehärlig bild! Glad tjej på glad häst. Kram Mamma

2011-08-25 @ 21:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: