each day's a gift, and not a given right

hej (:

man kan väl säga att dan har varit lite upp och ner. jag ber så mkt om ursäkt för att jag var asdryg
imorse men jag hade inte varit vaken tillräckligt länge för att mitt härliga morronhumör skulle ha hunnit
försvinna. kort sagt så hade jag helt enkelt vaknat på fel sida. ni vet nog själva hur det känns att komma
typ astrött och allmänt osocial till några som har askul och sitter och garvar och man själv typ bara vill
gå och sova bort hela dan. det tkr iaf jag är rätt jobbit men så kan det va. hoppas ni förlåter mig (a

som tur var så, sakta men säkert, började jag vrida på mig och efter nån timme var jag på helt rätt sida
igen :) bara för att ni är så bäst att kan man nt gå och vara sur, it's impossible! och tur är väl det. ni är
mina små iprengubbar när jag är på dålit humör <3

iaf. kke ska slänga in en liten uppdatering om veckan som gått också. inte för att jag tror att så många
bryr sig men det kan ju va kul och se om man kan hitta nåt kul att bli glad över :D

börjar med förra lördan; det var första dan jag hade pepsi och vi hade bestämt att vi fyra skulle rida ut,
men så blev det icke. amanda tyckte det var för kallt och Tamaran hade lösa skor så de red i ridhuset
medan jag, emma och L8 tog en kort sväng i snö och 20 minusgrader. men det var myys :)
söndan sen så dressyra jag och johanna lite för maria. det var superbra och tack för hjälpen M :D
det kändes faktiskt riktigt bra stundtals, spec i slutet men det finns endel kvar att jobba på. en hel termin
framför oss med massor av jobb som både ska bli kul och spännande :) jag älskar min häst om ni hade
missat det :)<3
i måndags vare ju sen skola "/. hände väl inget spec som jag kan komma ihåg. elr jo, jag var ju på friskis
för typ första gången i mitt liv. det var rätt kul actually. va med A,J och E på medel. ska nog följa det
passet med iaf amanda.
tisdagskvällen sen så tänkte jag att jag skulle vara duktig och träna själv på pulsmedel klockan åtta
men det va inställt så det blev inget...
onsdan däremot så va jag och Amanda på ett riktigt bra step-pass. om nån vill gå med mig så ska jag
försöka följa det också för det var faktiskt superkul även om kombinationerna var rätt svåra ibland :D
i torsdags vare fys på jympan, inte kul och speciellt inte med magont och träningvärk men jag tog mig
iaf igenom det. på eftermiddan vare sedan stallet och på kvällen bakade jag kakor :)
fredag nu. wohoo. dryg skoldag, fast faktiskt inte lika dryg som jag trott. fotbollslektionen var mer än
klockren för en gångs skull och för första gången på länge var jag helt slut efteråt. det var härlit, iaf såhär
i efterhand :P på eftermiddan var det sedan bild. hah. våran nya bildlärare måste tro att jag är jätte typ
bråkig. först berättar Hannu (våran gamla bilddlärare) att jag är den "uppkäftiga", på skoj men ändå, och
sen kom han inte en enda gång till mig på hela lektionen. som grädde på moset så skojbråkade jag och
jossan lite i slutet också. han måste tro att jag är jättejobbig och absolut inte "plugg/mvg-eleven" i våran
klass men ao. det får vi ta och visa en annan gång ;)
på eftermiddan tog jag och Johanna en kul runda i skogen :D vi måste ha sett sjukt roliga ut i reflexvästar
och pannlampor när vi drog förbi en förvånad skidåkare i full galopp. dock så var det inte vårat utan knasiga Tamaras fel ;) kulit vare iaf. haha :D
idag så vare stall och smörja massor. senare ska jag försöka hjälpa Amanda med hennes blogg lite granna.
imorrn blire att vara i stallet hela dan och på eftermiddan ska jag och Johanna hoppa lite för L8. det blir
nog kul :) superbäst att jag har Pepsi på måndag också :D även om det blir sjukt stressigt men ändå.
det är det absolut värt <3

ojojojojojojojojojojojojoj
det blev ett vääääääääääldigt lååååååååångt inlägg. en applåd till dig om
du orkade läsa ända ner hit :D

kjamkjam.

≠ every second counts cause there's no second try
so live it like you're never livin twice

Kommentarer
Postat av: Johanna

Go for it Tamara! :P

2010-01-18 @ 21:23:31
Postat av: svar till Johanna :)

hahahah :D

2010-01-19 @ 19:26:48
URL: http://nittiofyranollattafjorton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: