even the tiniest comment could ruin your day, belive me I know

hejhopp :)

dan har vart goodie , till en början iaf :) åkte upp till stallet vid nio och fixade. hände inte så mycket, jag och johanna började fixa lite med hästarnas pärmar men annars inget spec. efter lunch sedan så fick mina hästar sig ett rejält bad vilket dom båda uppskattade ¨) så nu är dom rena och fina! efter det blev det endel gos och sen en tur i skogen på den minsta :) dock blev den inte så lyckad för min del tack vare en viss person. hmm. jag nämner inget namn men om jag säger att han är, har alltid vart och kommer förmodligen alltid va dum i huvet. jag tål honom inte och verkligen inte efter idag. han sa exakt såhär med sin rent ut sagt spydiga röst: ojdå, ser ut som om nån är för stor för sin sköthäst. NÄHE, det tror du inte jag vet?? det har jag ju inte vart i sisådär två år elr nåt! men e´ftersom jag älskar att rida den lilla ponnyn så grymt mycket har jag helt enkelt inte vågat/velat erkänna det för mig själv, ego som jag är. resten av turen kunde jag självklart inte tänka på nåt annat än hur synd det var om viktor som fick ha tunga långa mig på ryggen, fy vilken ångest alltså. jag började inbilla mig att han började snubbla mer än vanligt och tänkte inte på att han faktiskt nu såhär i efterhand verkade glad så som han taktade i stort sett hela vägen. när han efter en stund snubblade till på riktigt och satte ena knät i backen satt jag av direkt. jag ville bara inte mer, det kändes som mitt fel. usch. jag ropade att jag skulle gå reseten för att jag trodde att jag ömmade i fötterna eftersom han inte hade några skor men det var antagligen nåt som jag bara inbillade mig. sedan gick jag resten med en hungrig ponny i ryggen och ångrade att jag ens suttit upp från början.
nu såhär i efterhand känns det som att det var lite överdrivet faktiskt men jag borde inte rida honom längre, visst jag väger inte för mycket än så länge men ändå. om man kapade av mina ben nåra decimeter så skulle det gå. men antar att man inte kan det "/ jag vill iaf rida honom en eller möjligtvis två gånger till för att få avsluta bra. det skulle betyda så sjukt mycket. jag kommer att sakna dig, kompis ♥

iaf. imorrn äre stallet hela dagen förresten, men det äre ju iofs resten av den här veckan också. sjukt bra att dom är hemma :) you make me smile ¨) dom är så sjukt fina. jag ler varje gång när jag kommer ut från sadelkammaren och pepsi tittar upp med öronen spikrakt framåt. vill bara krama om henne då och önskar att hon kunde förstå hur mcyket hon faktiskt betyder. viktor är en annan sak. han är den som inte alltid vill bli gosad med, men när han vill det gör han det på sitt sätt och det är så gulligt. först på senare dar han faktiskt har börjat vilja goa med mig. när man sitter på huk och borstar frambenen så kommer han och lägger sitt huvud (plus typ hela hans kroppsvikt villken inte är så liten!) på ens rygg och luktar i håret. han är för söt den lilla skruttungen!

 jag hoppas verkligen att ni förstår hur mycket ni faktiskt betyder, you make me feel good :'D

nehepp, nu har jag väl inte mycket mer att säga, det blir stallet hela dagarna resten av veckan oxå iaf :) nu avslutar vi med dagens bilder som självklart Hästen med stort H och Ponnyn med stort P får stå för ¨)


                      

måste få nån att fota mig och pepsi nån gång, när jag står på marken. har typ ingen tror jag "/









Kommentarer
Postat av: michaela

skit i honom hillevi, han är bara avundsjuk på dig. Han hackar på mig hela tiden men har lärt mig att inte lyssna på honom längre. Som sagt du väger inte för mycket och det är inte så att du rider honom varje dag heller, han är bara elak för att han vill va som du och ha en sjukt fin ponny och en mega fin häst :)

2010-08-05 @ 19:59:36
URL: http://hagebytjejen.blogg.se/
Postat av: svar till michaela :)

snäll du är :) <3 jag antar det. och japp han borde vara avundsjuk på mina fiina hästar :D

2010-08-05 @ 23:36:21
URL: http://nittiofyranollattafjorton.blogg.se/
Postat av: Carro

Kan bara hålla med Michaela där faktiskt, det är bara att stänga av och strunta i att lyssna. Än mindre att ta åt sig. Om Viktor skulle lida av det skulle någon i personalen påpeka det, och så är inte fallet. Så fortsätt att njuta med den lilla.

2010-08-08 @ 08:26:14
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: svar till Carro

tack :D vad snäll du är :) och jag ska verkligen ta vara på tiden nu!

2010-08-08 @ 22:51:46
URL: http://nittiofyranollattafjorton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: